Het loket!

Bij ons loket kunt u een beroep doen op lichte vormen van ondersteuning. Wij bieden hulp bij eenvoudige administratieve taken, zoals het lezen en uitleggen van brieven en het aanvragen van toeslagen/bijzondere bijstand. Indien nodig kunnen onze professionals u doorverwijzen naar voorliggende voorzieningen, zoals Maatschappelijk Werk Walcheren en Roat.

Wij begrijpen dat persoonlijk contact belangrijk is. Daarom nodigen wij u uit om tijdens het inloopspreekuur op maandag en vrijdag tussen 10:00 en 11:00 uur langs te komen op ons hoofdkantoor in Vlissingen. Tijdens dit informele moment is er de gelegenheid om onder het genot van een kopje thee uw vragen te stellen en naar uw verhaal te luisteren. U bent van harte welkom, zonder dat u van tevoren een afspraak hoeft te maken. Ons team staat klaar om u te ondersteunen en te helpen bij het vinden van de juiste oplossingen voor uw situatie.

Het loket!

eroep doen op een lichte vorm van ondersteuning. Wij zullen mensen helpen bij licht administratieve taken: Bijvoorbeeld het lezen en uitleggen van een brief. Aanvragen van toeslagen/bijzondere bijstand. Indien nodig kunnen onze professionals u doorverwijzen naar voorliggende voorzieningen, net zo als Maatschappelijk Werk Walcheren en Roat. Vanzelfsprekend is er een mogelijkheid om een kopje thee te drinken en te luisteren naar mensen uit de wijk tijdens het inloopspreekuur.
Het loket! is elke maandag en vrijdag geopend van 10:00 uur tot11:00 uur. U kunt dan binnen lopen zonder afspraak op ons hoofdkantoor in Vlissingen.
STAP 1Aanmeldingsfase
Dit is het eerste contactmoment dat jij hebt met onze organisatie. Je geeft aan waarom je hulp nodig hebt. Een van onze begeleiders zal een afspraak inplannen voor het intakegesprek.
STAP 2Intakefase
Tijdens het kennismaking leren wij jou beter kennen. Ook jij maakt kennis met onze zorgcoördinator en onze directeur. Samen met jou gaan wij de mogelijkheden doornemen die er zijn.
STAP 3Startfase
Er is een match! Wij koppelen jou aan een van onze begeleiders. Het is belangrijk om elkaar te leren kennen en een goed gevoel te hebben voordat wij starten met de zorg.
STAP 4Analysefase
Analyse van functioneren op de leefgebieden uit jouw persoonlijk begeleidingsplan. Wat zijn je krachten en wat zijn de zorgen die je hebt. Zijn er factoren waar wij rekening mee moeten houden, religie, cultuur of iets anders? Hoeveel tijd heb jij nodig om de doelen die jij hebt te behalen en wat is er nog meer nodig? Samen gaan wij dat uitzoeken!
STAP 1Aanmeldingsfase
Dit is het eerste contactmoment dat jij hebt met onze organisatie. Je geeft aan waarom je hulp nodig hebt. Een van onze begeleiders zal een afspraak inplannen voor het intakegesprek.
STAP 2Intakefase
Tijdens het kennismaking leren wij jou beter kennen. Ook jij maakt kennis met onze zorgcoördinator en onze directeur. Samen met jou gaan wij de mogelijkheden doornemen die er zijn.
STAP 3Startfase
Er is een match! Wij koppelen jou aan een van onze begeleiders. Het is belangrijk om elkaar te leren kennen en een goed gevoel te hebben voordat wij starten met de zorg.
STAP 4Analysefase
Analyse van functioneren op de leefgebieden uit jouw persoonlijk begeleidingsplan. Wat zijn je krachten en wat zijn de zorgen die je hebt. Zijn er factoren waar wij rekening mee moeten houden, religie, cultuur of iets anders? Hoeveel tijd heb jij nodig om de doelen die jij hebt te behalen en wat is er nog meer nodig? Samen gaan wij dat uitzoeken!
STAP 5Planningsfase
Wij zullen de hulpverlening opbouwen en werken aan jouw persoonlijke doelen per leefgebied! Deze doelen kan je terug vinden in jouw persoonlijk begeleidingsplan. Kan jij ook niet wachten om te beginnen?
STAP 6Uitvoeringsfase
Eindelijk!! Wij gaan beginnen. Wij zullen begeleidingsgesprekken inplannen. Samen met jou gaan wij bekijken wie of wat in jouw omgeving een rol kan spelen bij het behalen van jou persoonlijke doelen. Zijn er andere professionals betrokken? Dan zullen wij hier ook mee samenwerken.
STEP 7Evaluatiefase
Samen met jouw begeleider en de zorgcoördinator staan wij stil bij de doelen waaraan je de afgelopen periode hebt gewerkt. Neem je jouw vertrouwenspersoon mee of iemand anders uit jouw netwerk? Je vertrouwenspersoon zal vast heel trots zijn op de stappen die jij hebt gemaakt!
STAP 8Uitstroomfase
Gefeliciteerd! Al je doelen zijn behaald. Samen met jou zullen wij kijken of er nog nazorg nodig is. Is er sprake van een overdracht naar een andere partij? Of gaat het jou samen met jou omgeving lukken om te participeren in de samenleving?! Wij zijn natuurlijk ook benieuwd naar hoe jij onze dienstverlening hebt ervaren.
STAP 5Planningsfase
Wij zullen de hulpverlening opbouwen en werken aan jouw persoonlijke doelen per leefgebied! Deze doelen kan je terug vinden in jouw persoonlijk begeleidingsplan. Kan jij ook niet wachten om te beginnen?
STAP 6Uitvoeringsfase
Eindelijk!! Wij gaan beginnen. Wij zullen begeleidingsgesprekken inplannen. Samen met jou gaan wij bekijken wie of wat in jouw omgeving een rol kan spelen bij het behalen van jou persoonlijke doelen. Zijn er andere professionals betrokken? Dan zullen wij hier ook mee samenwerken.
STAP 7Evaluatiefase
Samen met jouw begeleider en de zorgcoördinator staan wij stil bij de doelen waaraan je de afgelopen periode hebt gewerkt. Neem je jouw vertrouwenspersoon mee of iemand anders uit jouw netwerk? Je vertrouwenspersoon zal vast heel trots zijn op de stappen die jij hebt gemaakt!
STAP 8Uitstroomfase
Gefeliciteerd! Al je doelen zijn behaald. Samen met jou zullen wij kijken of er nog nazorg nodig is. Is er sprake van een overdracht naar een andere partij? Of gaat het jou samen met jou omgeving lukken om te participeren in de samenleving?! Wij zijn natuurlijk ook benieuwd naar hoe jij onze dienstverlening hebt ervaren.

Neem een bezoekje aan ons

We weten allemaal hoe het leven uitdagend en moeilijk kan zijn. En dat er niet altijd een antwoord is op alle problemen waarmee u te maken kunt krijgen. Wij zijn hier om u te helpen.
Adres
Scheldestraat 8
4381RS, Vlissingen
Bel ons
+31 118 853249
+31 6 68880101
E-mail
info@anacc.nl
y.coban@anacc.nl