Ons Zorgaanbod

Het gaat over het positief kijken op het leven, je unieke talenten vieren en leven zoals je het meent. Welk pad je ook kiest, één ding blijft constant. Je hebt het unieke vermogen om je leven vorm te geven rond je passies, vaardigheden en verlangens.
https://anacc.nl/wp-content/uploads/2022/01/kelin-3-640x640.jpg
MEER INFORMATIE

BEGELEIDINGOndersteunen in de thuissituatie van cliënten

AnA zal haar cliënten ambulante begeleiding aanbieden. Dat houd in dat wij vanuit onze organisatie cliënten zullen ondersteunen in de thuissituatie bij het behalen van hun persoonlijke doelen.

https://anacc.nl/wp-content/uploads/2022/01/klein-1-640x640.jpg
MEER INFORMATIE

DAGBESTEDINGOndersteunen bij het behalen van doelen

In tegenstelling tot de ambulante begeleiding zullen wij onze klanten ondersteunen bij het behalen van hun doelen op onze eigen locatie aan de Scheldestraat. Ook zal dit in groepsverband plaats vinden.

https://anacc.nl/wp-content/uploads/2022/01/klein-2-640x640.jpg
MEER INFORMATIE

HUISHOUDELIJKE ZORGOndersteunen bij huishoudelijke taken

Ana zal haar cliënten ondersteunen door voor een schoon en leefbaar huishouden te zorgen. Dit doen wij door onze cliënten structuur en overzicht te bieden op het gebied van huishoudelijke taken.

https://anacc.nl/wp-content/uploads/2022/01/klein-4-640x640.jpg
MEER INFORMATIE

HET LOKET!Mensen helpen bij administratieve taken

Een van onze projecten is het project Het loket!  Mensen uit de wijk kunnen dan bij ons binnen lopen en een beroep doen op een lichte vorm van ondersteuning. Mensen helpen bij lichte administratieve taken.

https://anacc.nl/wp-content/uploads/2022/01/kelin-3-640x640.jpg
MEER INFORMATIE

Begeleiding

https://anacc.nl/wp-content/uploads/2022/01/klein-1-640x640.jpg
MEER INFORMATIE

Dagbesteding

https://anacc.nl/wp-content/uploads/2022/01/klein-2-640x640.jpg
MEER INFORMATIE

Huishoudelijk zorg

https://anacc.nl/wp-content/uploads/2022/01/klein-4-640x640.jpg
MEER INFORMATIE

Het loket!

Onze werkwijze

AnA wordt ingeschakeld op verzoeken van haar cliënten. De vraag kan van de cliënt zelf komen of van de familie, door de gemeente van herkomst of het zorgkantoor. Wij krijgen de vraag om onze cliënten te begeleiden met hun hulpvraag. Wij zullen onze cliënten zo goed als mogelijk helpen om de beperkingen die zij hebben te compenseren.

Elke cliënt krijgt een intake gesprek. Tijdens het intake gesprek brengen wij in beeld wat onze cliënten nodig hebben en waar hun behoeftes liggen. Door samen stil te staan bij de doelen van onze cliënten en de mogelijkheden zullen wij een zorgplan opstellen. Dit zorgplan wordt tijdens het eerste begeleidingsmoment doorgenomen met onze cliënten. Aan de hand van het zorgplan zal gewerkt worden aan het realiseren van de doelen die daarin zijn opgenomen. Dit zullen wij proberen door de beperkingen te compenseren, dit kan zijn door het aanleren van nieuwe vaardigheden, het versterken van de vaardigheden of in bepaalde gevallen het overnemen van zorg. Uiteindelijk is het de bedoeling dat onze cliënten zelfstandig kunnen leven in hun eigen woon- en leefomgeving.
STAP 1Aanmeldingsfase
Dit is het eerste contactmoment dat jij hebt met onze organisatie. Je geeft aan waarom je hulp nodig hebt. Een van onze begeleiders zal een afspraak inplannen voor het intakegesprek.
STAP 2Intakefase
Tijdens het kennismaking leren wij jou beter kennen. Ook jij maakt kennis met onze zorgcoördinator en onze directeur. Samen met jou gaan wij de mogelijkheden doornemen die er zijn.
STAP 3Startfase
Er is een match! Wij koppelen jou aan een van onze begeleiders. Het is belangrijk om elkaar te leren kennen en een goed gevoel te hebben voordat wij starten met de zorg.
STAP 4Analysefase
Analyse van functioneren op de leefgebieden uit jouw persoonlijk begeleidingsplan. Wat zijn je krachten en wat zijn de zorgen die je hebt. Zijn er factoren waar wij rekening mee moeten houden, religie, cultuur of iets anders? Hoeveel tijd heb jij nodig om de doelen die jij hebt te behalen en wat is er nog meer nodig? Samen gaan wij dat uitzoeken!
STAP 1Aanmeldingsfase
Dit is het eerste contactmoment dat jij hebt met onze organisatie. Je geeft aan waarom je hulp nodig hebt. Een van onze begeleiders zal een afspraak inplannen voor het intakegesprek.
STAP 2Intakefase
Tijdens het kennismaking leren wij jou beter kennen. Ook jij maakt kennis met onze zorgcoördinator en onze directeur. Samen met jou gaan wij de mogelijkheden doornemen die er zijn.
STAP 3Startfase
Er is een match! Wij koppelen jou aan een van onze begeleiders. Het is belangrijk om elkaar te leren kennen en een goed gevoel te hebben voordat wij starten met de zorg.
STAP 4Analysefase
Analyse van functioneren op de leefgebieden uit jouw persoonlijk begeleidingsplan. Wat zijn je krachten en wat zijn de zorgen die je hebt. Zijn er factoren waar wij rekening mee moeten houden, religie, cultuur of iets anders? Hoeveel tijd heb jij nodig om de doelen die jij hebt te behalen en wat is er nog meer nodig? Samen gaan wij dat uitzoeken!
STAP 5Planningsfase
Wij zullen de hulpverlening opbouwen en werken aan jouw persoonlijke doelen per leefgebied! Deze doelen kan je terug vinden in jouw persoonlijk begeleidingsplan. Kan jij ook niet wachten om te beginnen?
STAP 6Uitvoeringsfase
Eindelijk!! Wij gaan beginnen. Wij zullen begeleidingsgesprekken inplannen. Samen met jou gaan wij bekijken wie of wat in jouw omgeving een rol kan spelen bij het behalen van jou persoonlijke doelen. Zijn er andere professionals betrokken? Dan zullen wij hier ook mee samenwerken.
STEP 7Evaluatiefase
Samen met jouw begeleider en de zorgcoördinator staan wij stil bij de doelen waaraan je de afgelopen periode hebt gewerkt. Neem je jouw vertrouwenspersoon mee of iemand anders uit jouw netwerk? Je vertrouwenspersoon zal vast heel trots zijn op de stappen die jij hebt gemaakt!
STAP 8Uitstroomfase
Gefeliciteerd! Al je doelen zijn behaald. Samen met jou zullen wij kijken of er nog nazorg nodig is. Is er sprake van een overdracht naar een andere partij? Of gaat het jou samen met jou omgeving lukken om te participeren in de samenleving?! Wij zijn natuurlijk ook benieuwd naar hoe jij onze dienstverlening hebt ervaren.
STAP 5Planningsfase
Wij zullen de hulpverlening opbouwen en werken aan jouw persoonlijke doelen per leefgebied! Deze doelen kan je terug vinden in jouw persoonlijk begeleidingsplan. Kan jij ook niet wachten om te beginnen?
STAP 6Uitvoeringsfase
Eindelijk!! Wij gaan beginnen. Wij zullen begeleidingsgesprekken inplannen. Samen met jou gaan wij bekijken wie of wat in jouw omgeving een rol kan spelen bij het behalen van jou persoonlijke doelen. Zijn er andere professionals betrokken? Dan zullen wij hier ook mee samenwerken.
STAP 7Evaluatiefase
Samen met jouw begeleider en de zorgcoördinator staan wij stil bij de doelen waaraan je de afgelopen periode hebt gewerkt. Neem je jouw vertrouwenspersoon mee of iemand anders uit jouw netwerk? Je vertrouwenspersoon zal vast heel trots zijn op de stappen die jij hebt gemaakt!
STAP 8Uitstroomfase
Gefeliciteerd! Al je doelen zijn behaald. Samen met jou zullen wij kijken of er nog nazorg nodig is. Is er sprake van een overdracht naar een andere partij? Of gaat het jou samen met jou omgeving lukken om te participeren in de samenleving?! Wij zijn natuurlijk ook benieuwd naar hoe jij onze dienstverlening hebt ervaren.

Meld je nu aan
voor een kennismakingsgesprek

Krijg de motivatie, begeleiding en ondersteuning die je nodig hebt. Je staat er niet meer alleen voor!

Neem een bezoekje aan ons

We weten allemaal hoe het leven uitdagend en moeilijk kan zijn. En dat er niet altijd een antwoord is op alle problemen waarmee u te maken kunt krijgen. Wij zijn hier om u te helpen.
Adres
Scheldestraat 8,
4381RS Vlissingen
Bel ons
+31 118 853249
+31 6 68880101
E-mail
info@anacc.nl
y.coban@anacc.nl